Mint azt mindenki tudja már -- hiszen korábban megírtuk -- itthon is elindult egy összefogás, melyet a filmforgalmazók és készülékgyártók indítottak azzal a céllal, hogy népszerűsítsék a Blu-ray formátumot. Nos, ennek az összefogásnak eddig semmi jelét sem láthattuk, de azt sem ígérhetjük meg, hogy látni fogunk egyáltalán bármit is. Viszont ellenpéldaként felhoznám -- Nem! Nem az Egyesült Államokat! -- az angolokat, pontosabban az Egyesült Királyságot, ami talán az egyik legnagyobb európai piacnak számít Blu-ray tekintetben, de jól láthatóan szeretnének jobb eredményeket elérni, ezért tévéreklámot indítottak, íme:
A reklám egyébként egy nagyobb kampány része, ezen felül elindult (vagy inkább újraindult) a szigetországban a This is Blu-ray weboldal, ahol nem csak a filmekről, hanem készülékekről és a Blu-ray technológiáról is részletes információkat tudhat meg az érdeklődő az interaktív felületen.
Persze lehet takarózni azzal, hogy a piac ott sokkal nagyobb, többen vannak, jobban megéri és lehet, hogy a rossz időjárás miatt fogékonyabbak az emberek egy olyan szórakoztatóipari termék iránt, ami kevésbé egészséges, mint a szabad levegőn tölteni a szabadidőt. Viszont ahhoz, hogy a hazai összefogás komolynak tűnjön, mindenkinek invesztálnia kéne néhány forintot a projektbe, de úgy tűnik, erre senki sem hajlandó. Szétosztva a költségeket talán egyik gyártó vagy forgalmazó sem rokkanna bele a kiadásokba, bár nem én vagyok a könyvelőjük, de a "nagyobbak" sűrűn reklámoznak valamilyen csatornát igénybe véve, legyen az újság, internet tévé vagy rádió. Persze senki sem akar olyan célra áldozni, amiből a másik gyártó is profitálhat, pláne akkor nem, ha az a másik fél egyetlen fillérrel sem száll bele a költségekbe.