LG HB954PB Blu-ray házimozi rendszer tesztje

Majd' egy hónapja írtam egy beharangozót a címben szereplő komplett házi-mozi rendszerről, amit azóta jó pár órán át hajtottam, hogy képet kapjak a tudásáról. Nos, be kell vallanom, sosem rajongtam az "egybe házi-mozi" néven csúfolt rendszereket, de most valami megmozdult bennem...ezért térjünk azonnal a lényegre! A HB945PB hatalmas dobozban érkezett hozzám, aminek kibontása közben már láttam a vesztem: bő fél órás szerelés vár rám, amihez elengedhetetlen lesz a törülköző. Na nem azért, mert olyan izzadtságos munka összeállítani a rendszert, hanem mert 30 fok volt a szobában.

 

A fehéren világító érintőgombok illenek a dizájnhoz

 

Az összeszerelés roppant egyszerű, a kézikönyvet messze el kell hajítani, mert lehetetlen bármit elrontani, ha már egyszer csináltunk hasonlót. Visszatérve a csomagolásra: a hungarocell halom alól előkerült a központi egység (erősítőt is magában foglaló Blu-ray lejátszó), a termetes, de nem túl nehéz mélyláda, valamint a hangfalak, melyek közül az első pár egy kis összeszerelésre szorul...na és persze a sallangok, kábelek, távkapcsoló.



 

Az összeszerelést a hangfalakkal kezdtem, ugyanis a front hangfalak állvánnyal együtt érkeznek. A művelet nem túl bonyolult, a hangfalból jövő kábelt át kell vezetni az állvány csövén, amire a hangfalat kell felhelyezni, majd az egészet a nagyméretű talpra rácsavarni és alul csatlakoztatni a csiptetős hangfalcsatlakozó lábaira.


Szép kék árnyalatot kaptak a hangfalak, de a sérülések ellen jól jött volna a védővászon


A surround hangfalakhoz viszont nem jár állvány, hanem gyárilag talpat szereltek rá (de falra is szerelhető), míg a középsugárzónak olyan a kialakítása, hogy mindenféle állvány vagy talp nélkül megálljon. A hangfalak elhelyezése után a kábeleket csomagoltam ki, melyek kellő hosszúságban állnak rendelkezésre, így egy nagyobb nappali bekábelezése sem okozhat problémát. Az audiofil Hi-Fi-sek és többszázezer forintos hangfalakkal valamint erősítőkkel rendelkezők minden bizonnyal elrettennének a "tyúkbélnek" is csúfolt vékony kábelektől, de ez ebben a kategóriában teljesen megszokott -- így legalább van lehetőség egy kis kábel-tuningra, habár a csiptetős foglalatok eléggé korlátozzák a használható kábelek átmérőjét.


Meglepő, de a központi egység alig nagyobb, mint a Blu-ray lejátszók többsége, pedig ebben a nagyobb tápegység mellett még egy végfok, hangdekóder, valamint egy rádiótuner is megbújik a szokásos optikai egység és elektronika mellett. A készülék hátoldala egyébként ki- és bemenetekben gazdag, tehát a csatlakoztatással sem lesz probléma (na jó, SCART az nincs), de minimum egy HDMI kábelre lesz szükség, mert az nincs a tartozékok listáján.

Nagyítható!

 

Van viszont távirányító, ami jó, de csinálhattak volna neki ergonómikusabb formát, amivel a sötétben is meg tudom különböztetni, hogy melyik az eleje és melyik a vége, ennek hiányában gyakran fordítva fogtam meg és hiába nyomkodtam, amíg rá nem jöttem, hogy fordítva kéne tartani -- de ez biztos csak megszokás kérdése.

 


 

Egyébként a Blu-ray egység hasonló, mint a BD370, csak nincs benne Matroska támogatás, de minden egyéb igen, beleértve az USB, Ethernet és YouTube támogatást, valamint újdonság az integrált iPod dokkoló is, ami egy nyomásra a készülék elejéből bújik elő.

Ha már említettem a BD370-et, akkor el kell árulnom, hogy működés és kezelés tekintetében is rendkívül nagy a hasonlóság, tehát egyetlen rossz szavunk nem lehet, pláne, hogy a képminőség is pazar volt.

A kék fény lekapcsolható, így sötétben sem zavarja a nézőket

 

 

Ami a hangzást illeti, el kell mondanom, hogy első percben borzasztó rossz volt, de ezen egy precig se csodálkoztam, mivel hátra volt még a bejáratás és 0 perces hangfalaktól különben sem várhattam mást. Első körben járattam pár órát a rádiót, majd a további néhány órára egy Prince CD-re bíztam a bejáratás többi részét. Aki már járatott be hangfalat, az tudja, hogy néha több száz óra kell a hangszórókak, hogy elérjék végleges formájukat, ami mot itt nem állt rendelkezésre, de mindent megtettem, amit lehetett. A végeredményben pedig nem csalódtam, ami a filmek hangjainak reprodukcióját illeti. A Valkyrie-t nézve például elemi erővel húztak el felettem a repülők, míg a Fly Away Home lejátszása közben gyakran nem tudtam megállapítani, hogy az élethű tücsökciripelés a kertből, vagy a hangfalakból jön (mint kiderült, a hangfalakból) és még sorolhatnám a hasonló eseteket. Ugyanakkor ennek ellenére nem állítom, hogy nem fedeztem fel hiányosságokat. Akármennyire is jól szólt a rendszer, mindig volt valami apró hiányérzetem, ami miatt sokat füleltem, hogy mégis mi lehet az, mert a tartományok megvoltak. Sőt, picit rettegtem attól, hogy a könnyű és vékony anyagból készített, ráadásul fémráccsal védett mélyláda nem fog jól teljesíteni, de miközben ezen agyaltam, néha a pincéből kellett felhozni a mélyhangokat, ami meggyőzött róla, hogy hangerejét és minőségét tekintve bőven megállja a helyét. Apropó, hangerő: kegyetlenül nagy hangerőre is képes a rendszer, de ez nem a wattoknak, hanem java részt az alacsony impedanciájú (3-4 Ohm) és nagy érzékenységű hangszóróknak köszönhető.

Végül rájöttem, hogy az a dinamikatartomány hiányzik nekem, amit a fából készült hangfaldobozok tudnak csak visszaadni, de ezt nem várhatjuk el ettől a terméktől. A D osztályú erősítőben (melynek felépítése nem volt számunkra újdonság) pozitívan csalódtam, relatív kis teljesítménye ellenére szépen teljesített, viszont a zárt doboz miatt a tápegység és az elektonika is hűtést igényel, amit hőmérséklettől függően szabályozott ventilátorral oldottak meg a mérnökök. E megvalósítás leginkább nagy teljesítményű erősítőknél szokás, de mi is szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert a lapátok által keltett szélzajt elnyomják a hangfalak, de ha éppen nem szól semmi, akkor sem zavaró.

 

A D-osztályú erősítő közelebbről (Nagyítható!)


Állandó zenehallgatásra értelemszerűen nem ezt az összeállítást használnám (nem is erre találták ki), sztereó hangzása ugyanis hagy némi kívánni valót maga után, de lehet, hogy a hangfalak járatásával a későbbiekben ez még tovább finomodik, de a hangzás egyértelműen filmekre van hangolva. A hangfalak egyébiránt mutatósak, egy modern berendezéssel ellátott szobába csodásan beilleszthetők, míg a vékony kábelek a szőnyeg alatt is elvezethetők.

Összességében véve többet kaptam, mint amit vártam. Illetve, ha pontos akarok lenni, a Blu-ray egységtől pont ezt vártam (erre jött még rá pluszban a rádió és az iPod dokkoló, habár az mkv lejátszást néhányan biztosan hiányolni fogják), míg a hangzás volt az, ami pozitívan érintett. Igazság szerint, mint a különálló erősítők és hangfalak rajongója, nem sok ilyen típusú házi-mozi összeállítást hallottam eddig, de azok közül messze ez volt a legjobb. Nem állítom, hogy megtértem, de a tesztelés végén azt éreztem, hogy együtt tudnék élni egy ilyen rendszerrel, pláne akkor, egyetlen csapásra kéne elintéznem a komplett házi-mozi rendszer megvásárlását.

 

A végére maradt az ár, ami az LG ajánlása szerint pontosan 229 990 magyar valuta a büntetéssel (ÁFA) együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://bluray.blog.hu/api/trackback/id/tr851303719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sly-1 2009.08.16. 14:47:28

Nem rosz. Elferne egy napaliban, bar en sem rajongok a minden egyben dolgokert. Egyebkent ismertek szamitogephez csatlakoztathato 5.1-es hangfalszetett, amely jo Blue-ray film nezeshez?

Alohamate 2009.08.17. 20:49:53

Igazából erre majd Mr. Ray tud válaszolni. Én még mindig a sztereó hangzás híve vagyok, ami ugyan kicsit ellentétes a Blu-ray filmezéssel, de vállalom ezt a kis "defektet". :)

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.08.17. 21:09:43

Hát, igen, a kérdés jó. Az van, hogy szinte bármi jó, ami 5.1, a pénztárcád szab határt a fantáziádnak --mondjuk a csúcs gigaworks, THX minősítéssel, vagy egy Logitech Z-5500 Digital, bár utóbbihoz van dekóder. Ezzel az a baj, hogy csak HDMI-n lehet kivinni a DTS-HD és Dolby TrueHD-t, mert a coax és az opteikainak nincs elegendő sávszélessége, míg a Logitech hangfalán nincs HDMI...
Egy jó hangkártya kell mellé ami képes dekódolni a DTS-HD-t és a Dolby TrueHD-t és akkor minden mehet ki analógon-

Alohamate 2009.08.17. 21:12:08

Például egy ASUS HDAV 1.3 vagy annak Deluxe változata.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.08.17. 23:31:25

Jaja, csak ne a Slim, mert azon nincs analóg.

Sly-1 2009.08.17. 23:46:59

@Mr. Ray: En neztem a Logitech Z-5500-t, bar meg mindig 300 font, annak ellenere, hogy 4-5 eves. En is ezekre kerestem ra: DTS-HD és Dolby TrueHD, de csak hazoimozinal lattam ilyet sajnos. :( Hangzas teren tenyleg el van hanyagolva a PC. :(

Koszonom a valaszt!!

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.08.18. 09:14:10

@Sly-1: Az az igazság, hogy a Z-5500 kegyetlenül jól szól ahhoz képest, hogy hány éves. Talán a mélye már túl brutális...egyszer kipróbáltam, hogy letekertem a mélyláda hangerejét, a kis hangszórók pedig nevetségesen erőtlenül szóltak, de érdekes, hogy az összhatás mégis brutális. Sajnos a Creative és a Logitech is megcsinálta a brutál hangfalakat 4-5 évvel ezelőtt és tényleg hozzá sem nyúltak -- az árához sem:( Szerintem megéri a Logitech még mindig, Creative-ot nem vennék -- egyik ismerős 3 Gigaworks-öt vitt vissza különböző bajokkal, mert valami mindig elhalálozott benne.

reugen 2009.08.25. 10:38:48

Lenne egy pár kérdésem.

Ehhez a házimozi rendszerhez csak 5.1-es hangfal jár?
Mi van akkor, ha én egy 7.1-es filmet nézek, Mi lesz a maradék 2 csatornával?
És még egy kérdés: én nem nagyon értem, hogy mi a különbség a TrueHD és a PCM hang között, de ugye nem kell azt külön néznem, hogy van-e benne PCM dekóder, elég ha tudom, hogy van TrueHD dekóder?

Lehet, hogy össze-vissza írtam hülyeségeket, de remélem majd kijavítotok.

reugen 2009.08.25. 21:53:41

a linkre kattintva ez jön be: "Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés..."

De kösz a válaszodat most már okosabb vagyok a TrueHD-vel kapcsolatban. :)

Alohamate 2009.08.25. 22:15:32

@reugen: Ha feljebb görgetsz, akkor jobb oldalon láthatsz egy Tudástár feliratot. Elég, ha arra rákattintasz. :)

Alohamate 2009.08.25. 22:16:24

Hopsz...kis baki miatt, eltűnt Mr. Ray hozzászólása. Szerencsére a szöveg megvan:
"A szett és az erősítő csak 5.1-es, viszont elég kevés film van, amiben ennél több csatorna szól. Ha mégis 7.1 lenne a film, akkor azt automatikusan lekeveri a hátsó csatornákra.

A PCM és TrueHD-val kapcsolatban olvasgasd a tudástárat (bluray.blog.hu/2009/05/26/tudastar_2), illetve de persze ha TrueHD-t meg DTS-HD-t, akkor azt biztosan mindent tud már...és ne feledd, a TrueHD és DTS-HD, illetve a Dolby Digital Plus csak 1.3-as HDMI kábelen vihető át, optikai és koax kábelen nem!"

aluyg 2009.11.27. 23:05:43

sziasztok ! Tudna nekem valaki tippet adni ? Ugyan is van nekem lghb954pb házimozim minden nagyon szuper! Csak nem tudok a you tubére csatlakozni holott a tv m egyből tud csatlakozni .
KÖSZÖNÖM aluyG

süti beállítások módosítása