Az otthoni szórakoztatással kapcsolatos korlátok jelentősen kibővültek az elmúlt években. A televíziókban, Blu-ray- és médialejátszókban, házimozi rendszerekben megjelentek az olyan kiegészítő szolgáltatások, amelyek játékok, applikációk, internetes tartalmak, sőt akár 3D filmek közvetlen elérését tették lehetővé. Azonban a hagyományos kialakítású távirányítók az új kihívásokkal már nem tudnak minden igényt kielégítően megbírkózni. A visszajelzéskre reagálva a gyártók új utakat keresnek, és úgy tűnik a jövőben az emberi hang, és a kéz veheti majd át a távvezérlők szerepét.

Először a játékkonzoloknál jelentek meg az az elgondolás, hogy a hagyományos kontrollereket a felhasználó mozgásával helyettesítsék. A Nintendo féle Wii volt az első fecske, itt a kézbe fogott periféria a beépített giroszkóp révén érzékelte a mozgást, és ez alapján mozgatta a képernyőn a kurzornyilat vagy az egyéb objektumokat. A Microsoft továbbment egy lépéssel és kifejlesztett egy olyan rendszert, amelyhez külön vezérlő egység sem volt szükséges. A Kinect névre eszközbe épített érzékelők magát az emberi testet követik figyelemmel, annak mozgását dekódolják és alakítják át digitális jelekké. E rendszerek beváltak a játékkonzolok univerzumában, és lassan kezdenek átszivárogni a szórakoztatóelektronika világába.
