Sokáig a Sony az OLED televíziók fejlesztésének legnagyobb támogatójának számított, ám 2010-ben visszavonultak a színtérről, mondván nem éri meg ez az egész. Azzal azonban, hogy az LG bejelentette, hogy nyáron piacra dobja a világ első 55 hüvelykes OLED tévéjét megváltozott a helyzet. A Sony pedig megváltoztatva döntését 2013-ban visszatér az OLED tv frontra.
Az LCD és a plazma technológia leváltásával kapcsolatos fejlesztések közel tíz éve napirenden vannak. De ezek közül elbukott az ígéretesnek tartott, Canon közeli SED, a projektoros tévéknek végük, a valódi LED televíziókkal csak mostanában kezdtek komolyan foglalkozni, és sokáig úgy tűnt, hogy az OLED is mehet a levesbe. Az eljárás legnagyobb támogatójának számító Sony ugyanis 2010 elején kivonta a piacról az egyetlen elérhető készüléket, a XEL-1 típusjelzésű modellt. A 11 inch képátlóval rendelkező tévé horror összegbe került, nem csoda, hogy a vásárlók nem taposták egymást agyon érte, hiszen az áráért kényelmesen vehettek egy 40-50 hüvelykes plazmát is akár.
Tehát a japán vállalat akkor bejelentette, hogy egy időre vagy talán véglegesen kiszállnak ebből a bizniszből. Azonban azóta kicsit megváltozott a helyzet, hiszen színre lépett az LG. A dél-koreai gigavállalat bejelentette, hogy 2012 júliusában piacra dobja első 55 hüvelyk képátlójú OLED televízióját, amellyel valószínűleg örökre átírják majd a szegmens történelmét. A versenyképes méretű 3D kompatibilis modellt ugyanis versenyképes áron kínálják majd, sőt a terveik szerint egy év alatt fele annyibe kerül majd, mint az első körben. Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a rég várt áttörés megtörténik, és az energiatakarékosabb, vékonyabb, színhelyesebb és nagyobb fényerejű OLED készülékek éveken belül letarolják a tv piacot.
Ezt pedig a Sony nem nézheti tétlenül, legalábbis ez derült ki Noriaki Negishi szavaiból, aki a vállalat otthoni szórakoztatás üzletágának első embere. Kijelentette hogy a vállalat 2013-tól hatalmas összeget szán arra, hogy ismét meghatározó piaci szereplő legyen. Ezzel megerősítette a cég új vezérigazgatója, Kazuo Hirai szavait, aki korábban már nyilvánvalóvá tette, hogy vezetése alatt profiltisztítás várható, és a jövőben a fő prioritást a televíziók kapják majd, bár konkrét számokat egyikük sem említett.