Úgy tűnik lassan lecseng a válsághangulat, ami nem csak az autóeladások számának növekedésében, hanem a szórakosztatóipari termékekre, köztük a Blu-ray kiadványokra és lejátszókra költött összegekben is tükröződik, habár a válság sok nézőt ismét visszaszoktatott a filmkölcsönzőkre, ami az eladási adatokra nem volt jó hatással.
Persze még egy ideig eltart, amíg magához tér a piac, de jó hír, hogy a vásárlók az idei év első félévében csak 3,9 százalékkal költöttek kevesebbet DVD, Blu-ray vagy digitális úton terjesztett kiadványra, mint az előző év ugyanezen időszakában. Ez a 3,9% elég alacsony szám ahhoz képest, hogy a DVD és Blu-ray lemezeladások együttvéve valójában 13,5 százalékot estek, de ezért a DVD lemezeladások csökkenése okolható, mert a Blu-ray valójában 91 százalékot javított és a digitális formában terjesztett filmek szintén magasabb eladást produkáltak 21 százalékkal a tavalyi év első félévéhez képest. Megugrottak a kölcsönzött filmek eredményei is, méghozzá nem kevésnek mondható 8,3 százalékkal, ami annak is köszönhető, hogy a Blu-ray kölcsönzések 62 százalékkal emelkedtek.
Mint látható, a csökkenő tendencia ellenére a prémium kategóriába sorolható Blu-ray erős növekedést tudott felmutatni, míg a nagy tömegnek szánt DVD jelentős mértékben zuhant. Nem csak a médiumok, hanem a lejátszáshoz szükséges eszközök iránt is megélénkült a kereslet. A Blu-ray lejátszására alkalmas eszközökből ebben az évben mintegy kétmillió darab kelt el (ez 25 százalékos növekedés az előző év első félévében mért eredményekhez képest), így a Playstation 3 gépeket is beleszámítva nagyjából mintegy 11 millió Blu-ray készülék van az amerikai háztartásokban. A kétmillió Blu-ray lejátszó mellett 10 millió HDTV-t is elkapkodtak az amerikai vásárlók, így már 44 millió darabbal az ottani háztartások mintegy 38 százalékában van nagyfelbontású televízió.