Bombasiker lett a "Bombák földjén" Blu-ray

A filmvilágot és szakértőket megosztotta Kathryn Bigelow alkotása, a The Hurt Locker (avagy magyar címén nevezve A bombák földjén), mégis számos díjban -- illetve jelölésben -- és elismerésben részesített alkotásról beszélünk. Nem szeretnék állást foglalni, hogy a filmben mennyi a fikció és a valóság aránya, de úgy gondolom, hogy aki nem egy történelemkönyvbe illő pontosságú sztorit vár alapból, az jól fog szórakozni.
Igazából azt nem értem, miért csak most lett ennyire felkapott az eredetileg 2008-ban készült film. Példának okáért én már a tavalyi év közepén megnéztem a művet és már akkor sem értettem, hogy nem került korábban fókuszba. Témáját tekintve a Hurt Locker nem olyan különleges vagy épp korszakalkotó, mint például az Avatar, ellenben lebilincselően izgalmas és hatásosan mutatja be a történéseket, ami párosítva a történet köré kreált környezettel...nos, inkább ne is folytassuk, mert mindjárt még egyszer meg kell néznem.




A Lions Gate gondozásában megjelent, Irakban bombák hatástalanításán dolgozó katonák munkájába betekintést kínáló dráma láthatóan nem csak az én tetszésemet nyerte el (az IMDb-n is 8.0 értékelést kapott), ugyanis a decemberben megjelent DVD és Blu-ray változatból összesen mintegy 310 ezer példány kelt el, amiből 85 ezret a Blu-ray tett ki. Ennyi idő alatt kiemelkedő eredménynek számít és talán nem is véletlen. A Blu-ray sikerhez az is nagyban hozzájárult, hogy végre nem a "százéves" filmeket konvertálják HD formátumra és próbálják rásózni boldog-boldogtalanra (akinek már egyébként is megvan a DVD kiadás), mint ahogy az például Gladiátor BD kiadással is történt. Elnézést a Gladiátor rajongóktól, semmi személyes...csupán azért ezt az alkotást emeltem ki, mert ettől várták a nagy Blu-ray áttörést, ami természetesen hamvában holt ötlet volt, de nem akarom azt mondani, hogy "ezt én már az elején megmondtam" -- pedig én ezt az elején megmondtam.


Ez volt a jó hír. A rossz hír, hogy idehaza még mindig nem kapni film DVD és Blu-ray változatát, de persze mit is várok, a hazai premier február közepén-végén volt. Amennyiben valakinek felkeltette az érdeklődését az 1080p trailer, akkor egy-két moziban még mindig megtekinthető a teljes film, vagy elérhető áron hozzájuthat (szigorúan csak angol nyelven) az Amazonon.

A bejegyzés trackback címe:

https://bluray.blog.hu/api/trackback/id/tr761812139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása